søndag 30. september 2007

31. august - 2. september 2007

Igjen arrangerte Torunn en tur for jentene til NWR Sjoa rafting senter.Det kom 8 jenter som var klar for en helg med sosial og juvandring som var på programmet :)
Det var jammen godt å komme tilbake til Varphaugen,koselige folka som jobber der og atomsfæren der er avslappende :) frisk luft også :)Her er jentene på vei til en plass som heter Veo,og derfra skal vi rapellere og leke i vannet, noe vi gledet oss til og tenkte denne gangen er det nok KKKKAAAAALLLDDTT vann???

Derfra brua er det rappellering ned til bakkekontakten som låg likeved elva.

WEE holder tauet vekata mi heller??? å joda utstyr av høy kvalitet :)

SEEE jeg falt ikke rett ned jeg, bare heise meg ned uten å få blåmerker :) UTROLIG hva???

Her er det berre å følge etter hva guidene har forklart hva som ska gjøres for å heise ned, så her er informasjon viktig altså.. ellers så er det POOOOFFFF ned i bakken :P

En guide oppe på brua og en guide nede og mottar tauet og hjelper den personen til å lande på riktig sted slik at du ikke skal bade enda :P

Her ble vi forklart at vi skal svømme i elva og gleeeeder oss til det :) men neeeeiii vi hadde ike kjent på elva hvor KALDT det var i elva på første dag i høsten,da det var 1 sept vi var på juvandringa. Vi måtte bare stupe rett uti vannet og det VAR kaldt allllttsttåååå. Det er derfor vi hadde ull undertøy under våt drakten, så det hjalp litt på noen.

NÆÆII så søt liten foss, etter å ha landet på vannet der, da merket du hvor kaldt det var i vannet, enda mere våken og mere hakkede hake :)

KOMMER jeg til Å FRYSE?????

OPSSSAANNN såg du noe fisker der under vannet ellervar du opptatt med å kjenne HVOR kaldt det var i vannet?? eller bryr du deg rett og slett ikke hvor kaldt??

ÅÅÅÅÅÅ BIIIIKKKKJJJJEEEE KKKAALLLLDDDDTTTT

JAAAA sikkali kaldt vann det johhh.. ikke forberedt jeg da... og ingen sol å få her altså..

NEIIIDA, alle behold humøret sitt og viktigste var all moroa :)

HØYYYDDE SKREKK?? neida.. det er berre å overvinne den og HOPP 12 meter ned til elva :) VÅGER DU som oss ???

YYEEAHHH frihet følelse i lufta

FÅTT jern teppe og klarer ikke å hoppe?? bare ta tid og samle deg og overvinn så vil du si etterpå.. hahaha dette her angrer jeg ikke på og så moro altså.

Her er det berre å se hvor fort du kommer deg ned til vannet.

ENDELLIIGGG HOPPPA JEG

Når de hadde hoppet fra 12 meters høyde ned til elva,så svømte vi til en grotte som vi måtte klatre oss opp til toppen igjen.

Det er fantasisk og gå på steder du ikke går daglig, så flott og se deg rundt naturen og spennede steder som vi sjelden ser, naturen tilbyr mye.

SMIIIIILLL når du hopper :) kicket er der uansett :)

Lek og moro

Der ja... nu lander jeg snart :D

Fin gjeng dette her ja,noen ville gå tilbake til bussen pga de var kalde og frøs, mens noen kunne forsette en liten stykke til.

Her ute i naturen fikk vi mat pakke og varm drikke og ikke minst sjokolade som guidene hadde ordnet, til og med en søt rutete duk :)

Sjekker og sjekker om hvor varmt det er blitt og ser frem til å komme oppi om kvelden etter juvandringen. Blir deilig ASS :)

Det var mange som var slitne etter frisk luft og var trøtte at e valgte sengen sin,men denne lille gjengen her ville absolutt oppi og ha litt moro med underholding og lek, faktisk så viste det seg at de fire jentene her hadde delt samme hytte :)

Drikkevarer, og seffa en lue som varmer hodet ditt er en MUST tilbehør. Vel vel, nu var det søndag og den dagen vi skulle reise hjem så kom selvsagt sola frem,noe som ikke gjorde da vi var på juvandringa dagen før. Men spiller ingen rolle, sosialt og nye opplevelser var det viktigste.Her var ikke alle såå glade for å reise ifra Varphaugen og NWR Sjoa rafting senteret og ikke minst de koselige folka som jobber der.Gleder oss å komme tilbake til Varpehaugen neste gang, føler oss så velkommen der.

Den søndagen 2 september ble NWG opprettet og besluttet til å ha 1 ukes program for sommer 2008, noe vi i komiteen ser oss virkelig frem til.

Informasjon vil komme på denne siden her så det er bare å følge med.

4 kommentarer:

Piamiin sa...

Hei! Gratulerer med egen komite!

Synes det er utrolig flott gjort av dere som arrangerer for frilufts liv kun for døve jenter. Noe som aldri har gjort før tror jeg :)

Jeg ser frem til neste år for da SKAL jeg være med!

Kom og bli med du!

Mitt mål er å vinne over frykten min som å hoppe 10 meter fra brua! :S

Elin sa...

Tøffinger!

Artig å lese om turene deres. Har hytte ved Skottåsen. Kanskje jeg kommer og ser på dere en gang? Tror ikke jeg tør å bli med, hehe

Ina sa...

Halla. fin side den er blitt.. arti bilde fra sist.. :) stå på.. klem

Anonym sa...

Hei tøffinger jenter.

Så flott at dere vil satse på videre og prøver å samle flere jenter, som vil kanskje også prøve å være tøff som dere, hehe...

Jeg kan si her og nå: JEG VIL MED!!! Det kan jeg neste år, blir sikker å følge med i den blogge fremover :)

Lykke til JENTER!!!!
Høst-klem